Wow

- Så får du dina kunder att skrytta om dig

Alla kunder älskar att skryta om er

– om ni bara ger dem en anledning. Och alla befintliga kunder som INTE berättar om er för sina vänner och kontakter, saknar bara en tillräckligt bra anledning till att göra det. Så enkelt är det! 

Förväntningarna ökar på företag och vill ni behålla era kunder måste ni ligga steget före konkurrenterna. Enligt Sverigestudien 2010–2014 (sidan 10) prioriteras inte kunderna i svenska företag. De kommer först på 50:e plats i vad som är viktigt när det gäller företagande jämfört med 1:a plats i USA och Australien. Ett ganska intressant resultat, då företag inte kan existera utan kunder.

Missnöjda kunder skapar snabbt ett dåligt rykte och i de flesta fall ger de inte företaget chansen att fixa problemet, utan går till en konkurrent direkt. Något som de flesta företag inte inser är att kunderna kan bli det bästa säljteamet de någonsin haft, då de kan sälja in företaget mycket bättre och trovärdigare än vad ni själva kan.

Bakom varje befintlig kund finns massor av nya kunder, om ni ger dem WOW! upplevelser! 
En nöjd kund har bara fått precis det den förväntar sig. Men en nöjd kund pratar förmodligen INTE om er, ifall inte någon specifikt frågar efter just er produkt eller tjänst. Men en WOW! kund skryter om er aktivt inför alla hon känner.

Alla kunder älskar att skryta om er – om ni bara ger dem en anledning. Och alla befintliga kunder som INTE berättar om er för sina vänner och kontakter, saknar bara en tillräckligt bra anledning till att göra det. Så enkelt är det!